Poznań będzie promował swoje nieruchomości w Cannes

Od wtorku na targach nieruchomości i inwestycji MIPIM w Cannes Miasto Poznań będzie prezentowało 16 terenów inwestycyjnych na terenie stolicy Wielkopolski. Na targach pojawią się przedstawiciele biznesu z różnych państw.

 

Targi nieruchomości i inwestycji MIPIM w Cannes to jedne z najbardziej prestiżowych na świecie. Zwykle odbywały się w marcu, natomiast w tym roku zostały przesunięte na wrzesień. Wrześniowa edycja będzie jednak krótsza niż zwykle i potrwa tylko dwa dni – 7 i 8 września. Pełne, czterodniowe wydarzenie odbędzie się dopiero w marcu 2022 roku.

Nie oznacza to jednak, że rozpoczynające się jutro targi będą mniej prestiżowe. Swoje oferty będą prezentować miasta z całej Europy, w tym m.in. Berlin, Nicea, Paryż, Sztokholm czy Helsinki. Z Polski poza Poznaniem zaprezentuje się Łódź i Aglomeracja Śląska.

Na swoim stoisku stolica Wielkopolski będzie promować 16 terenów inwestycyjnych. Ofertę przygotował Wydział Gospodarki Nieruchomościami, który wskazuje, że większość terenów przeznaczona jest pod wielorodzinną zabudowę mieszkaniową lub usługową. To 9 z 16 propozycji.

„Aktualna oferta nieruchomości miejskich do zbycia jest bardzo atrakcyjna. Po sprzedaży Wolnych Torów, Poznań wciąż ma inwestorom wiele do zaoferowania. Ogłoszone zostały już pierwsze przetargi, które odbędą się na przełomie września i października. Sprzedajemy duże, niezabudowane tereny pod działalność produkcyjną, składowo-magazynową lub usługi w rejonie ulic Garaszewo i Obodrzyckiej. Sukcesywnie będą wystawiane na sprzedaż kolejne tereny, m.in. bardzo atrakcyjna nieruchomość przy rondzie Rataje, gdzie miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje zabudowę usługową z budynkiem o dopuszczonej wysokości do 64 metrów” – wyjaśnia Bartosz Guss, zastępca prezydenta Poznania.

Dyrektor Biura Obsługi Inwestorów Katja Lożina nie ukrywa, że Miasto liczy, że wrześniowe targi, po półtorarocznej przerwie związanej z pandemią, będą dla Poznania bogate i zaowocują szeregiem nowych kontaktów biznesowych.

„Naszym głównym celem jest prezentacja oferty nieruchomości miejskich, ale będziemy też rozmawiać z potencjalnymi inwestorami o tym, co wyróżnia Poznań na mapie Europy, czyli o stabilnej sytuacji gospodarczej miasta, wykwalifikowanej kadrze pracowników czy świetnej lokalizacji” – podkreśla Katja Lożina, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów