Miasto Poznań wybrało bank, który poprowadzi miejskie rachunki i bankowość

Przez cztery kolejne lata PKO Bank Polski będzie prowadził rachunki bankowe. Miasto podpisało już w tej sprawie umowę.

 

Bank współpracuje z samorządami zarówno w zakresie finansowania, jak i obsługi depozytowo-transakcyjnej.

„PKO Bank Polski jest ważnym i sprawdzonym partnerem sektora publicznego. Od lat kreuje i na dużą skalę udostępnia zaawansowane rozwiązania informatyczne, wykorzystywane nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji publicznej” – mówi Marcin Eckert, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Jak podkreśla Eckert, PKO BP było wielokrotnie nagradzane za wprowadzanie innowacji, w tym za projekt udostępniania usług e-administracji w serwisach bankowości elektronicznej.

„Dlatego cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z naszymi strategicznymi klientami samorządowymi, jakimi są Wrocław i Poznań” – dodaje wiceprezes.  

Zakres obsługi budżetu Poznania i 274 podmiotów okołobudżetowych obejmuje m.in.: otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych, udostępnienie systemu bankowości internetowej iPKO biznes, usługę konsolidacji sald, obsługę wpłat i wypłat gotówkowych, usługę płatności masowych (PKO Rachunki Wirtualne), przechowywanie depozytów rzeczowych, kompleksową obsługę kart płatniczych, udostępnienie terminali płatniczych oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w kwocie do 150 mln zł.

Bank będzie również prowadził obsługę kasową w budynku Urzędu Miasta. Umowa została podpisana na cztery lata.