Przebudowa trasy kórnickiej – trwają przygotowania do montażu słupów trakcyjnych

Wykonawca remontu na trasie kórnickiej rozpoczął już prace przygotowawcze do budowy konstrukcji torowiska. Widoczne są już pierwsze fundamenty pod słupy trakcyjne.

 

Na trasie kórnickiej trwa remont na odcinku od os. Lecha do ul. Jana Pawła II, czyli na fragmencie, który nie był gruntownie remontowany i był w bardzo złym stanie technicznym. Tramwaje musiały tam poruszać się z minimalną prędkością, a komfort podróży był bardzo obniżony.

Jak zapewnia Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, prace przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Do tej pory zdemontowano stare torowisko i przeprowadzono prace podziemne. Obecnie trwają przygotowania do ułożenia nowego torowiska i infrastruktury.

Trwa budowa fundamentów słupów trakcyjnych i nowej sieci. Wzdłuż torowiska na odcinku ul. Milczańskiej, a także w ul. Pleszewskiej budowana jest kanalizacja deszczowa. Widać już także postęp prac przy nowej pochylni, która powstaje przy przystanku na os. Tysiąclecia oraz przy nowym skrzyżowaniu na ul. Kaliskiej.

W ramach inwestycji poza nowym torowiskiem, wykonawca przebuduje również przystanki „Kórnicka” i „os. Tysiąclecia”. Przystanek „Polanka” będzie zastąpiony przez dwa nowe – bliżej ul. Milczańskiej, a drugi w rejonie os. Łacina.

W okolicy trasy przebudowane będą trasy rowerowe i ciągi piesze.

Inwestycja obejmuje też prace przy infrastrukturze drogowej w ramach tzw. ringu Łacina. Ul. Pleszewska zostanie wydłużona o ponad 200 metrów między ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ul. Kaliskiej i Polanka. Z kolei przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej, zgodnie z zapisami planu miejscowego, nie będzie dostępny dla samochodów, a jedynie dla pieszych i rowerzystów.

Ciąg pieszy i rowerowy powstanie też po południowej stronie torowiska, do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.

W ramach prac budowane jest też odwodnienie, oświetlenie uliczne, monitoring, a także droga dojazdowa dla służb.

Inwestycja ma zakończyć się do jesieni 2023 roku.