Jak “Helmuty” trafiły na trasę PST?

Dokładnie 27 lat temu do zajezdni tramwajowej przy ul. Madalińskiego dotarły pierwsze dwa „Helmuty”, które miały obsługiwać budowaną trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Jak to się stało, że w ogóle były skierowane do obsługi „PeStki”?

Zaglądając do kalendarza można zauważyć, że dokładnie 27 lat temu, czyli 6 grudnia 1996 roku do Poznania trafiły pierwsze dwa z sześciu zamówionych tramwajów prosto z Niemiec – GT8 i GT6.

Popularne Helmuty miały obsługiwać budowaną trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Skąd pomysł na taki tabor? Jak przypomina MPK Poznań, pojawiły się problemy z dostawami nowych tramwajów Tatra, które miały kursować po nowej trasie i przedsiębiorstwo musiało znaleźć alternatywę.

Okazało się, że w tym czasie niemiecki Rheinbahn Düsseldorf wycofywał ze swojego taboru wagony typu GT6 i GT8, co okazało się dobrym rozwiązaniem dla Poznania. Zakupiono pięć tramwajów GT 8 i jeden GT6. Do zajezdni przy ul. Madalińskiego pierwsze dwa trafiły 6 grudnia 1996 roku.

Po otwarciu trasy PST, popularne Helmuty kursowały na linii numer 14, a kilka miesięcy później skierowano je do obsługi 15.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.