76 lat temu poznańskie tramwaje zaczęły kursować na Garbary

Dokładnie 76 lat temu uroczyście otwarto w Poznaniu nową trasę tramwajową, która dojeżdżała do Garbar. Niemal trzydzieści lat później została ona jednak zamknięta z uwagi na wybudowanie nowej, która wykorzystywana jest do dziś. O której mowa?

 

Ostatniego dnia maja 1947 roku miało miejsce uroczyste otwarcie nowej trasy tramwajowej z ul. Zielonej do Rzeźni Garbary. W wydarzeniu wzięli udział mieszkańcy i władze miasta. Do nowej „końcówki” skierowano dwie linie tramwajowe: numer 5 z Górczyna oraz numer 8 z Ogrodów.

Jak informuje MPK Poznań, nowa trasa na Garbary została połączona ze starą linią ze Starego Rynku w rejonie ul. Wodnej. Jednocześnie zlikwidowano wówczas tor prowadzący na bocznicę towarową Portu Rzecznego.

Od 1974 roku na Garbary jeździła także linia numer 21 z Miłostowa, która kursowała przez Most Mieszka I i Bolesława Chrobrego.

Trzy lata później, 30 maja 1977 roku, czyli po prawie 30 latach funkcjonowania, trasa została wyłączona z eksploatowania. Powodem było wybudowanie nowej, alternatywnej trasy, która połączyła Plac Wielkopolski z Rondem Śródka. Pierwsze tramwaje kursowały nową trasą już kilka dni później.