Akcja jest prowadzona w mediach społecznościowych związanych z miastem Poznań. Obejmuje ona zabawne grafiki, a także krótkie filmy dostępne na platformie YouTube. Są to rysunki lub kadry przedstawiające plastikowe przedmioty, które zostały wzbogacone o teksty związane z ekologią.
Stolica wielkopolski przy pomocy nowego przedsięwzięcia zachęca do odrzucenia nawyku korzystania z plastikowych naczyń i słomek, które można zastąpić przedmiotami wielokrotnego użytku. Warto wspomnieć, że poznaniacy w ciągu roku generują ponad jedenaście tysięcy ton odpadów z plastiku. Pokazując to obrazowo, gdyby użyć półlitrowych butelek i ustawić je jedna obok drugiej – zajęłyby one 75-krotną powierzchnię poznańskiego Starego Rynku.
Wkrótce grafiki związane z kampanią mają pojawić się na ulicach miasta, a także w komunikacji miejskiej. Jednak to nie wszystko – na grafikach znaleźć można także ciekawe informacje na temat odpadów, a także wskazówki, jak sobie z nimi radzić.
Na koniec warto wspomnieć, że od początku roku 2020, za zmieszane śmieci będzie trzeba zapłacić aż kilkukrotnie razy więcej, niż za te posortowane. Nie pozostaje więc nic innego, jak powiedzieć: „porzónnie śwignij na gemyle, a nie byle jak”.