Poznański koncert będzie pełen niespodzianek. Muzycy będą odważnie przekraczać artystyczne granice wykorzystując nietypowe dla siebie formy i konwencje. Dzięki łączeniu różnorodnych wrażliwości i sposobów postrzegania sztuki stworzone zostanie elektryzujące widowisko.
Na poznańskiej scenie pojawią się nietuzinkowe duety dyrektorów artystycznych oraz zaproszonych przez nich gości. Zagrają Katarzyna Nosowska z niepokorną BRODKĄ oraz O.S.T.R, któremu towarzyszyć będzie legenda jazzu – Michał Urbaniak.
Wystąpi bezkompromisowy Kim Nowak, klimatyczny duet UL/KR oraz mistrzowie folkowych brzmień – Kapela ze Wsi Warszawa. W Starej Gazowni zagrają także niedająca się zaszufladkować formacja Lao Che, nowatorski Skalpel, uwielbiający improwizację skład Pink Freud oraz legenda polskiego rocka – Hey. Zaprezentuje się również zwycięzca Nowego Męskiego Grania – raper Diox. Na zakończenie koncertu dla publiczności zagra Small Synth Orchestra – dowodzony przez Andrzeja Smolika projekt, który powstał specjalnie na Męskie Granie.
Siłę muzyki płynącą ze sceny dopełni multimedialna strona projektu. Realizator i twórca sztuk wizualnych Paweł „Spider” Pająk stworzy niepowtarzalną oprawę graficzną wydarzenia. Dzięki niej wszystko, co będzie działo się na scenie, zyska szerszy wymiar i stworzy oszałamiający spektakl. Aby osiągnąć jak najlepszy efekt, specjalnie na potrzeby trasy koncertowej sprowadzony został do Polski czarny ekran. Jest on stałym elementem sceny, dzięki któremu wizualizacje i światła towarzyszące koncertom zyskują większą wyrazistość i głębię.
– Podczas poznańskich koncertów zawsze panuje wyjątkowy nastrój. Publiczność oraz zaproszeni artyści świetnie się rozumieją, co widać zarówno na scenie, jak i poza nią. Liczymy na to, że w tym roku Stara Gazownia również wypełni się niezapomnianą atmosferą – mówi Marcin Filipiak, kierownik marki Żywiec.
Dodatkowo wszyscy goście będą mogli odpoczywać w specjalnej strefie Żywca znajdującej się w designerskich kontenerach. W trosce o środowisko piwo Żywiec będzie serwowane w kubkach zwrotnych. Na koncercie prowadzona będzie akcja „18+” promująca odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i sprzedaż piwa wyłącznie osobom pełnoletnim.
Wyłącznym sponsorem Męskiego Grania 2013 jest marka Żywiec.