– Nie otrzymalibyśmy tego wyróżnienia gdyby nie mieszkańcy, którzy z taką energią zaangażowali się w przeprowadzkę. To nasz wspólny sukces – mówi prezydent Ryszard Grobelny.
Główną nagrodę przyznano w kategorii Event.
– Spośród 7 nagrodzonych w różnych kategoriach Poznań to jedyne miasto, które zdobyło nagrodę marketingową – zaznaczyła Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta.
Akcja „Przeprowadź Bibliotekę Raczyńskich” odbyła się 29 czerwca, w dniu otwarcia jej nowego gmachu. Wydarzenie było akcją społeczną, która jednakowo zaangażowała mieszkańców Poznania (bez podziału na płeć i wiek), przedstawicieli różnych organizacji, ludzi kultury, sportu i polityki, a także blogerów i obcokrajowców. Mieszkańcy wspólnymi siłami przenieśli księgozbiór i jednocześnie – w symbolicznym geście przekazywania sobie książek – uczcili działalności filii na Świętym Marcinie oraz otwarcie nowego skrzydła Biblioteki Raczyńskich przy placu Wolności. Prawie 1200 osób w niecałe trzy godziny przeniosło książki, które w sumie ważyły blisko 2500 kg!
Ogólnopolski konkurs kreacji w reklamie KREATURA organizowany jest od 14 lat przez firmę VFP Communications. Celem konkursu jest wyróżnienie firm i agencji marketingowych, których działania wzbogacają polską sztukę reklamową. Zgłaszane projekty oceniane są pod kątem oryginalności pomysłu oraz jakości ich realizacji. Tegoroczna, siedemnasta edycja konkursu cieszyła się dużym zainteresowaniem – zgłoszonych zostało aż 115 prac, z których 28 przyznano nominację, a 7 otrzymało nagrody główne. Miasto Poznań swoje projekty do konkursu Kreatura zgłosiło po raz pierwszy.
– Ogromnie się cieszę z tej nagrody, ale jednocześnie zdaję sobie sprawę z tego, że niezwykłą atmosferę tego wydarzenia stworzyli przede wszystkim poznaniacy – podsumowuje Ryszard Grobelny. – Bez ich zaangażowania akcja pewnie nie zakończyłaby się sukcesem. Podejmując to wyzwanie Miasto Poznań znów pokazało, że wie, jak wykorzystać energię i otwartość mieszkańców na niestandardowe pomysły.
Czytaj także: