System PEKA – raport z czwartego dnia funkcjonowania

Wdrażanie nowych funkcjonalności systemu PEKA nie idzie tak, jak powinno, ale jednego Zarządowi Transportu Miejskiego zarzucić nie można – braku informacji o całym procesie. Oto raport z kolejnego dnia walki z systemem.

Wykonawcy systemu – firmy BULL POLSKA oraz R&G Mielec prowadzą intensywne prace w zakresie usprawnienia działania całego systemu, a szczególnie w usuwaniu wadliwego oprogramowania czytników w pojazdach.

W związku z licznymi uwagami dotyczącymi braku biletów papierowych ZTM informuje, że w bieżącym tygodniu wydał już ponad 1,5 mln sztuk biletów w nowej taryfie, podczas gdy średnio w ub. tygodniu była to liczba 200 tys. Na takim samym poziomie znajduje się także liczba kontrahentów, którzy dystrybuują te bilety do takiej samej liczby punktów, jak przed 1 lipca. ZTM przeprowadził monitoring na wybranej próbie punktów sprzedaży i nie stwierdzono braków, jednak wszelkie niedociągnięcia w tym zakresie można zgłaszać na numer POZnan Kontakt: 61 646 33 44 lub adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl.

Przypominamy, że w tę sobotę punkty ZTM będą czynne w godzinach od 8.00 do 20.00, a w niedzielę od 10.00 do 15.00. Wyjątkiem jest tu POK ZTM Junikowo, który z powodu choroby pracownika będzie w powyższych dniach zamknięty.

Trzeba także pamiętać, że tylko z konta tPortmonetki na karcie PEKA można opłacać przejazdy w transporcie publicznym. Ze środków wpłaconych na bankową aplikację płatniczą (ePortmonetkę) możemy korzystać w sklepach i punktach usługowych, natomiast NIE w tramwajach i autobusach.

W przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z korzystania z tPortmonetki reklamacje zgłaszać można poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki WNIOSKI I REKLAMACJE) lub na e-mail: ztm@ztm.poznan.pl. W reklamacji zgłaszanej na ten drugi adres lub inną drogą prosimy o podanie następujących informacji:
a) numer UID karty PEKA znajdujący się na rewersie karty (10 cyfrowy numer),
b) numer linii,
c) data i godzina przejazdu,
d) przystanek początkowy i końcowy podróży,
e) posiadane uprawnienie do ulg,
f) liczba naliczonych punktów PEKA,
g) oczekiwany zwrot punktów PEKA,
h) uzasadnienie reklamacji,
i) wskazanie czy opłata była wnoszona za reklamującego czy za współpasażerów

UWAGA! Doładowując tPortmonetkę lub kupując bilet przez Internet, aktywacji (transferu) biletu lub doładowania tPortmonetki można dokonać 2 godziny od czasu potwierdzenia operacji przez dostawcę usług elektronicznych.

UWAGA! Saldo tPortmonetki na koncie użytkownika na portalu www.peka.poznan.pl może nie uwzględniać transakcji za przejazdy z ostatnich 24 godzin. Aktualne saldo można sprawdzić w każdym kasowniku, Punkcie Obsługi Klienta oraz Punkcie Sprzedaży Biletów.