Kto będzie rządził na Kaponierze?

Cztery podmioty złożyły wnioski o udział w postępowaniu na koncesję pełnienia funkcji operatora zarządzającego przebudowanym Rondem Kaponiera, jednak do wyboru tego “jedynego” jeszcze długa droga.

Celem postawionym przed operatorem jest kompleksowe zarządzanie węzłem przesiadkowym, powierzchniami komercyjnymi i parkingiem w taki sposób, aby zminimalizować koszty utrzymania obiektu ponoszone przez miasto. W pierwszej kolejności podmioty zainteresowane pełnieniem funkcji operatora przedstawią wstępne koncepcje zarządzania obiektem. Na ich podstawie ZTM przeprowadzi negocjacje, przygotuje warunki koncesji i  zaprosi te podmioty do złożenia ofert. Z podmiotem, który przedstawi najkorzystniejszą  ofertę zostanie podpisana umowa o koncesję na usługi.

Rondo Kaponiera stanowi centralny punkt w sieci komunikacji miejskiej. Po zakończeniu przebudowy, obiekt będzie miał trzy poziomy (0, -1 i -2), a ich łączna powierzchnia wynosiła będzie ok. 23 tys. m kw. Na poziomach -1 i -2 zlokalizowane będą powierzchnie komercyjne (w stanie deweloperskim) z przeznaczeniem na cele usługowe, handlowe i gastronomiczne, a także dwupoziomowy parking na 248 miejsc parkingowych.

Głównym zadaniem koncesjonariusza będzie efektywne i kompleksowe zarządzanie obiektem, w tym pozyskanie najemców powierzchni komercyjnych oraz stałe zarządzanie całym obiektem.

Koncesjonariusz wykona prace wykończeniowe i instalacyjne, dotyczące powierzchni  komercyjnych obiektu. Wyposaży również parkingi w punkty poboru opłat, bramki wjazdowe/wyjazdowe, a całość obiektu w monitoring. Przedmiotem koncesji będzie również zarządzanie powierzchnią na poziomie 0: platformami przystankowymi na ul. Roosevelta i Moście Uniwersyteckim, wejściami na poziom -1, a także ciągami komunikacyjnymi łączącymi platformę przystankową z parkingiem zlokalizowanym na poziomie -1 i -2.