Oblężenie Zamku w świecie fantasy

Kręcą cię gry planszowe, elektroniczne, bitewne i inne RPGi? Jeśli tak, to właśnie przegapiłeś spotkanie fanów fantastyki. 25 lipca odbyło się „Fantastyczne oblężenie Zamku”.

Była to już trzecia edycja imprezy, która cyklicznie odbywa się co drugi miesiąc w Centrum Kultury Zamek. Spotkania organizowane są nie tylko z myślą o uczestnikach konwentów fantastyki, gier komputerowych i planszowych, ale także dla tych, którzy nie są zbyt zaznajomieni ze światem fantasy.

– Wychodzimy im naprzeciw. W pigułce prezentujemy działalność prawie wszystkich sekcji klubu fantastyki Druga Era. Przede wszystkim na ekspozycji widoczna jest sekcja gier planszowych – druga tura, sekcja gier bitewnych – drugi front, sekcja gier elektronicznych –  drugie życie, a także sekcja literacka – druga strona – opowiada Joanna Szuba z klubu Druga Era. – Poza tym na jednej z edycji była objazdowa czytelnia komiksów biblioteki uniwersyteckiej czy pokazy filmów w kinie pałacowym. Staramy się pokazywać różne oblicza i rodzaje fantastyki, żeby pokazać ludziom, że tego jest bardzo dużo i mogą znaleźć dla siebie jakąś nisze. Z drugiej strony, że nie jest to coś bardzo hermetycznego, nieprzystępnego, gdzie trudno dołączyć i nie można z nikim pogadać. Chcemy pokazać, że poznańscy fantaści to bardzo przyjazna grupa, która chce i umie zarażać swoją pasją.

W lipcowej edycji udział wzięła liczna grupa dzieci. Pod opieką swoich rodziców mogli korzystać z gier przystosowanych do najmłodszych graczy.

– Jest bardzo urocza, kolorowa i niezwykle prosta planszówka „Pędzące żółwie”, a także kilka innych tytułów, które są proste, zrozumiałe i atrakcyjne dla dzieci – opowiada organizatorka.

Większość gier mimo wszystko stanowiły gry bitewne pokroju Warhamera czy Star Wars, w których rozgrywane są przeróżne potyczki i kampanie. W tym przypadku gracze poruszają się X-Wingami i TIE Fighterami w celu zniszczenia okrętów przeciwnika.
-System gry dzieli się na fazę planowania, gdzie każdy planuje ruch i każdy z graczy rusza swoimi statkami w odpowiedniej kolejności, fazę ataku, gdzie rzucamy kośćmi i fazę kończąca, gdzie zdejmujemy wszystkie zbędne dla nas żetony. Tak wygląda jedna tura i gramy aż do momentu kiedy zniszczymy wszystkie statki przeciwnika – opowiada specyfikę gry Star Wars Imperial Assault Krzysztof Tecław z Poznań Raven Squadron

Dla tych, którzy chcieliby podążyć drogą  Sapkowskiego czy Dukaja odbyło się spotkanie z Tomaszem Fijałkowskim z wydawnictwa Czwarta Strona. Autor powieście fantasy „Antipolis” podzielił się swoimi spostrzeżeniami jak wygląda droga od pisania do szuflady po debiutu na rynku wydawniczym.

Organizatorem spotkań jest klub fantastyki „Druga Era”, organizator corocznego zlotu miłośników fantastyki „Pyrkon”. Ideą stowarzyszenia jest animowanie życia kulturalnego w Poznaniu a także propagowane i promowanie fantastyki poprzez organizowanie tego typu imprez. Każdy miłośnik fantasy, scince fiction, anime czy mangi może dołączyć do klubu dzieląc się swoją pasją i współtworzyć wydarzenie kulturalne.       

Kolejne edycje „Fantastycznego oblężenia zamku” odbędą się we Wrześniu i Listopadzie. Jesienią wydarzenia będą odbywały się pod konkretny temat.