Są chętni na przebudowę ulic na Morasku

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie dokonała otwarcia ofert nadesłanych w ramach przetargu, którego celem jest wyłonienie wykonawcy prac budowlanych związanych rozbudową ul. Glinienko na odcinku od ul. Franciszka Jaśkowiaka do ul. Knyszyn wraz z ulicami Drogocin i Knyszyn. Zaplanowane prace to pierwszy etap inwestycji, która obejmuje przebudowę układu komunikacyjnego w tej części Poznania

 

– Wpłynęły trzy oferty, z których jedna mieści się w założonym budżecie. Rozpoczęła się analiza nadesłanych dokumentów  dotyczących przebudowy ok. 430 metrów dróg objętych inwestycją – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Ulice, które będą przebudowane, mają obecnie nawierzchnię gruntową. Jedynie ul. Glinienko na początkowym odcinku jest utwardzona. Zaplanowane prace znacząco poprawią jakość poruszania się po nich okolicznych mieszkańców – zarówno zmotoryzowanych jak i pieszych.

Ul. Glinienko zyska nową konstrukcję jezdni i wygodną nawierzchnię. Dla pieszych wybudowany zostanie chodnik. Wzdłuż ulicy przewidziano również wykonanie zjazdów do posesji oraz miejsc postojowych z kostki brukowej. Ul. Knyszyn także zostanie pokryta nową nawierzchnią, po lewej stronie pojawi się chodnik, przewidziano również budowę zjazdów do posesji. Nowa, równa nawierzchnia pojawi się także na ul. Drogocin. Obie te krótkie ulice – Knyszyn i Drogocin – służą jako dojazd do pobliskich domów, dlatego każda z nich kończyła się będzie nowym placem do zawracania. Na terenie objętym inwestycją zamontowane zostanie oświetlenie uliczne i zbudowana kanalizacja deszczowa.

Na ul. Glinienko, będącej drogą osiedlową, obowiązywać będzie ograniczenie prędkości i powstaną wyniesione skrzyżowania z ulicami Drogocin i Janowo oraz Knyszyn i Łysy Młyn. Ponadto pojawią się tam przejścia dla pieszych i odpowiednie oznakowanie.

– Trwające postępowanie przetargowe zawiera tzw. prawo opcji, które uwzględnia również możliwość rozszerzenia zadania o kolejny etap, jakim jest budowa ul. Janowo. Dziś to ulica gruntowa, dlatego przewiduje się wykonanie nowej konstrukcji jezdni, zjazdów oraz chodników z betonowej kostki brukowej. Etap ten dotyczy odcinka o długości ok. 200 metrów. Wykorzystanie tzw. prawa opcji będzie zależało od możliwości finansowych miasta – dodaje Marcin Gołek.