Tramwaje wracają na ul. 28 Czerwca 1956 r. Zmiany także dla kierowców

Od poniedziałku pasażerowie przejadą tramwajem przez ul. 28 Czerwca 1956 r. na Wildzie. Dobiegają końca prace, dzięki którym gruntownie przebudowane zostało torowisko z siecią trakcyjną i przystankami na odcinku od ul. Wierzbięcice do ul. Kilińskiego i Krzyżowej. Zmienia się też jezdnia i chodniki.

W sobotę przeprowadziliśmy próby techniczne trasy, to standardowa procedura w ramach której różne modele tramwajów testują torowisko. Na 1 sierpnia planowany jest powrót regularnych kursów. Równolegle wykonawca będzie udostępniał kierowcom kolejne fragmenty jezdni i chodników. Na ul. 28 Czerwca 1956 r. toczyć się będą jeszcze prace wykończeniowe, dlatego nadal prosimy o zachowanie ostrożności – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji.

Testy techniczne przebiegły pomyślnie. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, od 1 sierpnia pasażerowie z Wildy będą mieli do dyspozycji linie tramwajowe numer 2, 10 i dodatkową linię nr 93 łączącą pętle Starołęka PKM i Dębiec PKM.

Od 1 sierpnia łatwiej będzie też kierowcom. Wróci przejazd ulicą 28 Czerwca 1956 r. na przebudowywanym odcinku – w obu kierunkach. W dalszym ciągu wyłączone z ruchu będą jednak skrzyżowania z ulicami św. Jerzego, Krzyżową i Kilińskiego.

W zależności od postępu robót, wykonawca udostępnia pieszym przebudowane chodniki. Do wykonania pozostały jeszcze prace brukarskie, montaż małej architektury, zagospodarowanie zieleni. Zostanie posadzonych kilkanaście drzew i ponad 1500 krzewów w nowych klombach na narożnikach i wzdłuż ulic. Do tego zamontowane zostaną ławki, stojaki rowerowe oraz kosze na śmieci. Roboty wykończeniowe i porządkowe potrwają do końca lata.

Trasa tramwajowa została gruntownie przebudowana na odcinku od skrzyżowania z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda do ul. Kilińskiego i Krzyżowej. To kontynuacja inwestycji, która w pierwszym etapie obejmowała ul. Wierzbięcice. Dzięki niej poprawi się sprawność transportu tramwajowego.

Nowe torowisko na ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. jest wykonane w technologii ograniczającej drgania. W większości torowisko jest oddzielone od jezdni. Dzięki temu samochody nie będą blokowały przejazdu tramwajom.

Zmieniły się również przystanki komunikacji miejskiej, które dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy rynku Wildeckim powstał węzeł przesiadkowy łączący przystanki we wszystkich kierunkach. Przed remontem pasażerowie – jeśli chcieli zmienić linię tramwajową – musieli poruszać się między dwoma różnymi: na Wierzbięcicach i Górnej Wildzie. Przystanki przy rynku zostały wykonane w formie antyzatok. Obok nich staną stojaki rowerowe. Wykonawca zamontował tablice informacji pasażerskiej, na których wyświetlają się godziny przyjazdu tramwajów w czasie rzeczywistym. Takie same tablice stanęły na przystanku przy ul. św. Czesława – również zmodernizowanym podczas tego remontu (ten jest przystankiem typu wiedeńskiego).

Jezdnia ul. 28 Czerwca 1956 r. została przebudowana i zyskała nową nawierzchnię. Poruszać się nią będą mogli również rowerzyści. Nową nawierzchnię zyskały również miejsca parkingowe. Podczas prac wymieniona została także infrastruktura podziemna m.in. gazociąg, wodociąg, kanalizacja czy kable wysokiego i niskiego napięcia.

Komunikacja miejska od 1 sierpnia:

Linia nr 2
 
OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Rondo Kaponiera – Most Dworcowy – Matyi – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM
 
Linia nr 10
 
BŁAŻEJA – Naramowicka – Wilczak – Winogrady – Pułaskiego – Most Teatralny – Rondo Kaponiera – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM
 
Linia nr 93
 
STAROŁĘKA PKM – Starołęcka – Rondo Starołęka – Zamenhofa – Rondo Rataje – Krzywoustego – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM
 
Zmiany na liniach 0, 176 oraz T2 od poniedziałku – 1 sierpnia (tłustym drukiem zaznaczono zmiany tras)
 
Linia nr 0
 
GAJOWA – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – Dąbrowskiego – Roosevelta – Matyi – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca1956r. – Zajezdnia Madalińskiego – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – GAJOWA
 
Z uwagi na zmianę trasy, zmienią się także godziny odjazdów dla linii turystycznej nr 0. Odjazdy z Gajowej o godz.: 11:10, 12:20, 13:20, 15:10, 16:20, 17:20
 
Odjazdy z Zajezdni Madalińskiego o godz.: 11:40, 12:40, 13:40, 15:40, 16:40, 17:40
 
Przystanki dla linii nr 0: Rynek Jeżycki, Most Teatralny, Rondo Kaponiera, Most Dworcowy, Poznań Główny, Wierzbięcice, Rynek Wildecki, Zajezdnia Madalińskiego, Głogowska/Hetmańska (na ul. Głogowskiej), Dworzec Zachodni, Most Dworcowy.
 
Dni kursowania linii pozostają bez zmian.
 
Linia nr 176 – autobus wróci na stałą trasę, od ulicy Rolnej przez Hetmańską i Dolną Wildę do ulicy Żelazka w obu kierunkach.
 
OS. DĘBINA – Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Rolna – Hetmańska – Dolna Wilda – Żelazka – Droga Dębińska – Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – GARBARY PKM
 
Linia nr T2 – likwidacja autobusu zastępczego kursującego na czas modernizacji torowiska na ul. 28 Czerwca 1956r.