Warta Poznań w dniu 111. urodzin zaprezentowała nowy herb i barwę

Warta Poznań obchodząca dziś 111. rocznicę powstania zaprezentowała nowy klubowy herb. Ma nawiązywać do historii i tradycji, a jednocześnie być symbolem dynamicznej i nowoczesnej drużyny.

 

Trzy lata temu, ogłaszając „Plan rozwoju 2020-2023” Warta Poznań zapowiedziała nowy herb i identyfikację klubu. Wskazano na potrzebę odświeżenia wizerunku, a także konieczność wdrożenia spójnego wizerunku klubu jako organizacji.

Dziś zaprezentowano efekty.

„Herb to niezwykle istotny element kreujący tożsamość. Zależało nam na tym, by zrealizować to zadanie odpowiedzialnie, zgodnie ze sztuką, aby uniknąć problemów wynikających z braków prawnych i wewnętrznych regulacji. Myślę, że w pełni udało nam się to osiągnąć” – wyjaśnia Jarosław Żubka, Pełnomocnik Zarządu ds. ESG i wizerunku

Nowy herb nawiązuje do pierwotnej, historycznej wersji, jednocześnie prezentując się jako symbol dynamiczności i nowoczesności klubu.

Projekt przygotowała poznańska agencja, która podczas prac bazowała nie tylko na historii najstarszego poznańskiego klubu piłkarskiego, ale także na jego różnorodności. Poza nowym herbem powstała też księga znaku i brandbook.

Jak przyznaje Tomasz Szlufik, CEO/Creative 360° Mood Agency, początkowe projekty herb wiernie odzwierciedlał dobrze znaną literę W, ale z czasem udało się wypracować bardziej syntetyczną wersję. Istotne było przygotowanie takiego projektu, który będzie odpowiedni do identyfikacji w różnych formatach.

„Odpowiednie dopasowanie proporcji w konstrukcji i harmonijne zestawienie kompozycji elementów herbu, pozwoliły nam osiągnąć jego optymalną czytelność dla wszystkich nośników graficznych, na których herb będzie zamieszczany.” – dodaje Tomasz Szlufik

Zdefiniowano także barwę podstawową – jest to jaśniejsza niż do tej pory zieleń. Ma ona nawiązywać m.in. do innych działań Warty Poznań, również tych pozaboiskowych, np. zaangażowania w ochronę środowiska.