Jérôme Bel na finał programu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie

W sobotę, 27 czerwca obędzie się finał trzytygodniowego, tanecznego programu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. O 17:00 zobaczymy legendarne Shirtology Jérôme’a Bela, a o 19:00 przepiękne, tańczone przez 22 tancerzy Collective Jumps Isabelle Schad.

Taneczny program Stary Browar Nowy Taniec na Malcie dobiega końca. W tym roku potrwał po raz pierwszy całe trzy festiwalowe tygodnie. Były one okazją do zobaczenia jubileuszowych spektakli Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, spektakli z sieci Aerowaves, prac wpisanych w roztańczoną wystawę LET’S DANCE oraz występów młodych artystów w ramach polsko-izraelskiej wymiany choreograficznej.

Finałowa sobota, 27 czerwca to natomiast dwa wielkie nazwiska światowego tańca: Bel i Schad. O 17:00 zobaczymy legendarną T-shirtową trylogię Jérôme’a Bela, stawiającą pytanie o performatywną moc ubrań. Prosta czynność zdejmowania z siebie kolejnych warstw second-handowych koszulek buduje opowieść wokół napięcia między kostiumem a ubraniem. Kolejne pojawiające się koszulki „okazjonalne” tworzą postrzępiony dyskurs, którego materią są nadrukowane slogany, loga, statystyki czy obrazy (najczęściej przebrzmiałe) odnoszące się do międzynarodowej, kapitalistycznej kultury. Spektakl jest częścią wystawy LET’ DANCE.

O 19:00 natomiast Studio Słodownia +3 ugości Collective Jumps Isabelle Schad. Spektakl tańczony przez 22 wykonawców bada granice tego co indywidualne z tym co wspólnotowe. Praca składa się z ujmujących wizualnie obrazów tworzonych przez tancerzy, pozostających w ciągłym, spokojnym ruchu. Tancerze przez godzinę tworzą ruchową wspólnotę i jednocześnie za zatracają swojej odrębności. Niemiecka choreografka przygląda się estetyce reprezentacji jako praktyce politycznej. Pyta o to „czy stworzenie zwielokrotnionego, a jednocześnie ujednoliconego, bezpodmiotowego ciała może stać się potencjalnie przestrzenią oporu? Czy samo ciało – ciało tańczące – może się nią stać?”.