Banery reklamowe jednak znikają z targów?

– Chcemy zachować funkcję reklamową – zapowiadał jeszcze w 2014 roku Przemysław Trawa, ówczesny wiceprezes, a obecny szef Międzynarodowych Tagów Poznańskich. Okazuje się jednak, że do zmiany tego zdania może targi zmusić… nadzór budowlany. Reklamy bowiem okazały się nielegalne.

Reklamy na pawilonach Międzynarodowych Targów Poznańskich już od lat budzą spore kontrowersje – prawdą jest, że MTP na nich zarabia, i to pewnie niemało, biorąc pod uwagę fakt, że pawilony targowe znajdują się w miejscu, przez które przejeżdżają tysiące ludzi dziennie.

Jednak wiele organizacji społecznych zwracało uwagę, że reklamy wielkopowierzchniowe szpecą Poznań. Na takie uwagi odpowiedź była niezmienna:
funkcja reklamowa zostanie zachowana, ponieważ przynosi targom pieniądze. Władze targów zaznaczały także, że miejsce pod reklamy jest starannie wybrane, legalne, a samych banerów nie ma tak wielu.

Okazuje się jednak, że sytuacja wcale nie jest taka różowa – reklamom na targach przyjrzał się Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Jak podaje Radio Merkury, wnioski nie są zbyt optymistyczne dla władz MTP. Nadzór wydał 16 decyzji dotyczących rozbiórki targowych konstrukcji reklamowych. Co ciekawe, władze MTP nie kłócą się o legalność banerów, ale je rozbierają.

To jednak nie koniec – władze MTP nadal chcą czerpać zyski z reklam, ale w sposób cywilizowany. Dlatego też negocjują z biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz z plastykiem miejskim sposób, w jaki stworzyć nowy system reklamowy, wpisujący się w ład przestrzenny miasta.