W tydzień oszukali 10 osób na prawie pół miliona złotych. Wyłudzali od ofiar dane do logowania do kont internetowych

Wystarczył zaledwie tydzień, by oszuści wyłudzili od 10 osób na terenie Wielkopolski prawie pół miliona złotych. Zdecydowana większość poszkodowanych to seniorzy, którzy dali się nabrać na fałszywą informację o ataku hakerskim na ich konto bankowe lub spowodowanie wypadku przez jednego z członków rodziny. Oszuści podawali się za funkcjonariuszy policji.

Jak informują wielkopolscy policjanci od 12 do 19 maja na terenie województwa zgłoszono 10 przestępstw polegających na wyłudzeniu kodów i loginów dostępowych do kont bankowych. Przestępcy dzwonili do swoich ofiar podając się za funkcjonariusza policji i informując o ataku hakerskim na bank, w którym ofiara posiada konto bankowe.

Podczas rozmowy pełnej manipulacji, oszuści wyłudzali od poszkodowanych, najczęściej osób starszych, loginy do kont internetowych oraz smsy z kodami potrzebnymi do wykonania operacji bankowych.

W jednym przypadku fałszywy “policjant” zastosował oszustwo polegające na przekonaniu ofiary, że osoba z jej rodziny spowodowała wypadek drogowy i potrzebne są pieniądze, by mogła uniknąć aresztu.

Jak przekazuje Policja, 12 maja przez oszustwo, 10 tysięcy złotych straciła 32-letnia mieszkanka Jarocina. Dzień później swoje pieniądze stracił 72-latek z Kalisza, który przelał oszustom 88 tysięcy złotych. Kolejną ofiarą była 53-latka z Konina która utraciła 38 tysięcy złotych. Z kolei 14 maja na sztuczki oszustów nabrały się trzy osoby, 66-letnia mieszkanka Ostrowa Wielkopolskiego, która straciła 80 tysięcy złotych. Nieco mniej, bo 30 tysięcy złotych przekazała złodziejom 67-letnia mieszkanka Kępna, a 84-latka z Jarocina w ten sam sposób straciła 20 tysięcy złotych. W poniedziałek, 18 maja oszukano trzy kolejne osoby z Kalisza, Obornik i Jarocina. Łącznie 52 tysiące złotych. Z kolei wczoraj 73-latka z Ostrowa Wielkopolskiego straciła 120 tysięcy złotych.

Policja prowadzi śledztwo w tej sprawie próbując ustalić sprawców lub sprawcę. Jednocześnie po raz kolejny zaapelowano nie tylko do seniorów, ale osób w każdym wieku, by pod żadnym pozorem nie przekazywać pieniędzy nieznajomym osobom. Policja nigdy nie prosi obywateli ani o przekazanie gotówki ani o dane do logowania na konta bankowe. W przypadku wątpliwości należy samemu zadzwonić na policję, do osoby, która rzekomo ma problemy lub do banku (w zależności od historii opowiadanej przez oszustów). W przypadku podejrzenia oszustwa należy natychmiast powiadomić o sprawie policję.