Branża spożywcza i gastronomiczna opanowały MTP

Na Międzynarodowych Targach Poznańskich rozpoczynają się dziś Targi Polagra, czyli jedna z największych imprez targowych poświęconych branży spożywczej i gastronomicznej w Polsce. W tym roku w programie poza nowinkami technologicznymi, warsztatami kawowymi i cukierniczymi, prezentacją produktów i wyrobów, znalazły się również szkolenia i wykłady odpowiadające współczesnym problemom przedsiębiorców, czyli pandemii i rozwijaniu biznesu online.

W ramach Polagry odbywają się trzy salony: Food – żywność, Foodtech – technologie i dodatki do żywności oraz Horeca – wyposażenie dla okali gastornomicznych. Dzięki temu, targi zapewniają kompleksową realizację potrzeb dla branży spożywczej i gastronomicznej w jednym miejscu.

Na stoiskach prezentowane są wysokiej jakości wyroby spożywcze, zarówno te z dużych zakładów produkcyjnych jak i małych, lokalnych produkcji i manufaktur. Dostępne są produkty popularne, produkowane na ogólnokrajową lub międzynarodową skalę oraz te regionalne.

Nie brakuje także innowacyjnych technologii spożywczych, maszyn dla sektora spożywczego, urządzeń d konfekcjonowania i pakowania oraz dodatków do produkcji żywności.

Duża część tegorocznej edycji Polagry poświęcona jest opakowaniom, w tym przede wszystkim rozwiązaniom ekologicznym i przyjaznym środowisku.

Nie zabraknie również zmagań młodych gastronomicznych talentów. W czasie Polagry odbędą się Eliminacje Krajowe WorldSkills 2020 organizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, czyli do konkursu dla uczniów szkół o profilach gastronomicznych. Młodzi adepci kulinariów zmierzą się w konkurencjach poświęconych gotowaniu, cukiernictwu, serwisowi restauracyjnemu i carvingowi.  Eliminacje odbywać się będą przez trzy dni trwania targów. Zwycięzca będzie mógł zdobyć kwalifikację do reprezentowania Polski podczas międzynarodowego konkursu WorldSkills Szanghaj 2021.

W programie znalazły się również warsztaty kawowe, cukiernicze i lodow-cukiernicze. Nie zabraknie także wykładów i szkoleń dostosowanych do obecnej sytuacji na rynku – dotyczące m.in. tego, jak szukać klientów online, jak pandemia wpłynęła na zachowani społeczne i jak radzić sobie z wytycznymi sanitarnymi stawianymi branży spożywczej i gastronomicznej.

Impreza rozpoczyna się dzisiaj i potrwa trzy dni, czyli do środy, 30 września.