Branża ecommerce i rynek opakowań – dwie dynamicznie rozwijające się branże

Branża ecommerce oraz rynek opakowań to dwie dynamicznie rozwijające się branże. Według badań 80 % Polaków kupuje i sprzedaje produkty online, wiążę się to ze wzrostem liczby opakowań. O branży opakowań oraz o tym jak na nią wpłynęła pandemia opowiedział Karol Heyka z firmy Heykapak.

Heykapak to hurtowań opakowań, dostarcza sklepom internetowym oraz firmom wysyłkowym standardowe pudełka klapowe, jak i nowocześniejsze rozwiązania dopasowane do obecnych czasów. Branża ecommerce, czyli handel ekonomiczny bardzo rozwinęła się w czasie pandemii. Ludzie docenili wtedy, że nie muszą wychodzić z domu aby zrobić zakupy.

„Klienci docenili, że przesyłki szybko dochodzą, nawet już kolejnego dnia roboczego lub w weekend. Wartość branży ecommerce w czasie pandemii w Polsce wzrosła dwukrotnie.” – powiedział w programie „Hej Poznań” Karol Heyka.

Jednak branża ecommerce nie istnieje bez opakowań, ponieważ w coś przesyłka musi być zapakowana. Kamil Heyka zaprezentował różne formy opakowań, m.in. kartony fasonowe na książki, koperty czy klasyczne kartony klapowe. Warto wspomnieć, że są one ekologiczne, wykonane z materiałów z recyklingu.

„W branży opakowań stosuje się przede wszystkim materiał z recyklingu, czyli przetwarzany jest papier, który pochodzi na przykład z kartonów na warzywa w marketach, z kartonów z dużych firm czy też zbiórek papierów na osiedlach.” – powiedział Piotrowi Szulcowi Karol Heyka

Papier może być wykorzystany średnio 7 razy zanim starci swoje właściwości, dlatego również z niego wykonany jest tzw. „wypełniacz”, dzięki któremu produkt jest bezpieczny podczas transportu. Jest to idealny zamiennik plastikowej folii bąbelkowej. Według badań klienci w Polsce są coraz częściej w stanie zapłacić więcej za przesyłkę jeżeli będzie ona zapakowana w ekologiczny sposób, z poszanowaniem planety.

Więcej o branży ecommerce i opakowaniach można dowiedzieć się z rozmowy w „Hej Poznań”.