Coraz częściej w marketingu oraz kampaniach reklamowych wykorzystuje się różne challenge oraz dance challenge. Ten ostatni to połączenie tańca i ruchu z marketingiem. Natalia Gorzelańczyk zaproponowała wykorzystanie tej metody do akcji profilaktycznej związanej z oszustwami i wyłudzeniami.
Fundacja Santander we współpracy z Poznańskim Parkiem Naukowo–Technicznym stworzyła akcję społeczną „Nie tańcz jak ci zagrają”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na bardzo ważny problem cyberprzestępstw. Niestety oszustwa internetowe zdarzają się coraz częściej.
„Chodzi o to, aby przede wszystkim włączyć czujność. Naprawdę nie trzeba od razu kliknąć w link, możemy sobie spokojnie zobaczyć czy na pewno wszystko się zgadza.” – tłumaczyła w rozmowie z Piotrem Szulcem Natalia Gorzelańczyk
Chcąc dołączyć do akcji wystarczy nagrać krótkie wideo z tańcem i opublikować je w mediach społecznościowych z hasztagami #nietanczjakcizagraja oraz #dancechallenge.
Jak zauważyła Natalia Gorzelańczyk w programie „Hej Poznań”, wiele osób w pośpiechu klika w różne linki, nie sprawdzając nawet czego dotyczą. Oszuści bardzo często dzwonią także do swoich ofiar przedstawiając się jako firmy i próbują wyłudzać od klientów ważne dane, takie jak PINy i dane do kont bankowych. Co ciekawe po pandemii nastąpił duży wzrost przestępczości. W samej Polsce w 2021 roku odnotowano o 40% więcej przestępstw internetowych w porównaniu do roku 2020.
Organizatorzy inicjatywy mają nadzieję, że akcja dance marketingu pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwróci uwagę na problem i uchroni przed oszustwem więcej osób.