Trasa PST jest jedną z kluczowych tras tramwajowych w Poznaniu. Po 25 latach codziennego wożenia tysięcy pasażerów wymagała gruntownego remontu, który zaczął się 1 sierpnia 2022 roku.
Prace są coraz bardziej zaawansowane. W ostatnim czasie zakończono roboty mostowe na wiadukcie nad ul. Poznańską i estakadzie Bogdanka. Oba obiekty zyskały nową izolację.
Na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku „Słowiańska” w dużej części widać już efekt robót torowych. Na nitce w kierunku os. Sobieskiego widać już nowe torowisko i obecnie prace skupiają się na układaniu tego w kierunku centrum miasta.
Remont obejmie także rozjazd przy ul. Roosevelta.
Zgodnie z harmonogramem, na tym odcinku trasy najpóźniej w styczniu 2023 roku zostanie przywrócony ruch tramwajowy. Pozwoli to częściowo zlikwidować utrudnienia związane z remontem i komunikacją zastępczą.
Z kolei na odcinku między przystankami „Słowiańska” i „Szymanowskiego” trwa kompleksowa modernizacja torowiska i wymiana krawędzi peronów przystankowych. Także i na tym odcinku trwają prace związane z układaniem torowiska.
Przed każdym przystankiem na ok. 40 metrach długości zamiast podsypkowej podbudowy szyny montowane są na prefabrykowanych płytach. Jak wyjaśnia MPK Poznań, pozwoli to na montaż rozjazdu nakładkowego w sytuacjach awaryjnych i nadzwyczajnych. Dzięki temu możliwe będzie np. uruchomienie komunikacji z centrum do przystanku Słowiańska w momencie, gdy wciąż będą się toczyły prace na części trasy PST do Szymanowskiego.
Dodatkowo, w rejonie przystanku Słowiańska wybudowano ścianki oporowe na dwóch peronach.
Po zakończeniu robót na PST znów będzie można podróżować bezpiecznie z prędkością nawet 70 kilometrów na godzinę. Zakończenie całości prac planowane jest na przełom maja i czerwca przyszłego roku.