Ostatnie dni testów bezgotówkowego parkomatu. Skorzystało z niego już kilkuset kierowców

To już ostatnie dni testów nowego parkomatu w Poznaniu. Urządzenie dopuszcza jedynie transakcje bezgotówkowe i nie drukuje papierowych biletów będących potwierdzeniem wniesienia opłaty.

 

Zarząd Dróg Miejskich zauważył, że zdecydowana większość kierowców w Strefach Płatnego Parkowania w Poznaniu preferuje bezgotówkowe transakcje podczas płacenia za postój. Jedynie ok. 25% wybiera płatność gotówką. Wychodząc na przeciw postępowi technologicznemu oraz przyzwyczajeniom konsumentów, uznano, że to dobry moment na przeprowadzenie testów nowego rodzaju parkomatów.

Od połowy marca przy Dworcu Zachodnim, a więc na obszarze łazarskiej Strefy Płatnego Parkowania, stoi nowe urządzenie. Płatność możliwa jest tam jedynie w formie bezgotówkowej poprzez kartę płatniczą z funkcją płatności zbliżeniowych.

Co więcej, urządzenie nie drukuje papierowych biletów parkingowych będących potwierdzeniem uiszczenia opłaty. Informacja jest automatycznie zapisywana w systemie, ponieważ podobnie jak w klasycznych urządzeniach, kierowcy wpisują numery rejestracyjne pojazdów. Dodatkowo, możliwe jest uzyskanie elektronicznego potwierdzenia poprzez podanie adresu email. Dzięki temu kierujący nie muszą wracać do samochodu, by włożyć za szybę bilet z potwierdzeniem opłaty. Rozwiązanie pozytywnie wpływa też na środowisko, bo nie jest marnowany papier, a na dodatek koszty eksploatacji także spadają, gdy nie jest potrzebna drukarka.

Całość operacji przeprowadzana jest na ekranie dotykowym.

Parkomat stoi niedaleko tego, który jest tam na co dzień, więc kierowcy mogą wybrać urządzenie, z którego chcą skorzystać. Jak się okazuje, od 14 do 31 marca nowego urządzenia użyto niemal 300 razy, a prawie 73% kierujących wybrało opcję bez uzyskiwania biletu parkingowego.

Testy prowadzone będą do najbliższego piątku, 14 kwietnia, kiedy to minie miesiąc od czasu ich rozpoczęcia. Są to więc ostatnie dni, by sprawdzić nowe rozwiązanie.