Uchwała krajobrazowa w Poznaniu weszła w życie 5 sierpnia. Muszą się do niej stosować zarówno mieszkańcy, jak i przedsiębiorcy. Poznań został podzielony na cztery obszary, w ramach których określono konkretne wymogi i wskazania dotyczące tego, jak można wpływać na przestrzeń miejską.
Dotyczy to zarówno nośników i obiektów reklamowych, takich jak np. banery, tablice czy szyldy, jak i elementów małej architektury, np. wysokości ogrodzenia.
Mieszkańcy i przedsiębiorcy mają 12 miesięcy (od 5 sierpnia 2023 roku) na dostosowanie się do zapisów uchwały. By ułatwić wyszukiwanie odpowiednich przepisów i rozwiać wątpliwości, dostępna jest elektroniczna usługa w postaci bota, który „odpowie” na pytania.
By skorzystać z usługi należy w oknie dialogowym zaznaczyć dane zagadnienie z kręgu zainteresowań, by uzyskać odpowiedź na temat tego co, gdzie i w jakich rozmiarach może powstać w danej części miasta.
Usługa dostępna jest tutaj. Wystarczy podążać za wskazówkami, jakie wyświetlają się na ekranie. Więcej informacji o uchwale krajobrazowej można znaleźć na poświęconej jej stronie internetowej (tu).