Rozwój sieci autobusowej Poznania w latach 70. Z jednej linii powstały… trzy

Intensywny rozwój Poznania w latach 70. wymagał także rozwoju infrastruktury, taboru i siatki połączeń transportu miejskiego. Dzięki odpowiedniej logistyce i inwestycji w nowe pojazdy, 52 lata temu MPK Poznań mogło wprowadzić zmiany, poprawiające poruszanie się po mieście – pasażerowie zyskali dwie nowe trasy, które powstały z podziału jednej, wyjątkowo długiej.

 

Zapotrzebowanie na transport publiczny rosło z roku na rok. Miasto intensywnie się rozwijało, powstały kolejne inwestycje i miejsca pracy, co z kolei oznaczało konieczność zapewnienia mieszkańcom możliwości dojazdów.

Na początku lat 70. MPK Poznań odebrało nowe autobusy – Jelcz 272 MEX i Jelcz AP021. Nowe pojazdy w taborze pozwoliły na rozszerzenie siatki połączeń. Obserwując ruch pasażerski zdecydowano, by z jednej długiej linii stworzyć… trzy. Przebiegały w rejonie zakładów pracy, w których zatrudnionych było wielu mieszkańców.

Dokładnie 52 lata temu, czyli 16 stycznia 1972 roku, dotychczasową linię numer 70 zastąpiły trzy: numer 70 kursowała na trasie Al. Marcinkowskiego – Główna, numer 72 z Druskiennickiej do Gdyńskiej, a numer 73 z Al. Marcinkowskiego na Bogucin.

Na dwóch ostatnich w godzinach wzmożonego ruchu pasażerskiego kursy obsługiwane były autobusami przegubowymi.